Δευτέρα, 31 Μαΐου 2010

"Εμείς στο χτες και στο σήμερα"

Καλησπέρα σας...

Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργηθεί ένα θεατρικό έργο;
Πόσο δύσκολο είναι να συνυπάρχουν διαφορετικοί χαρακτήρες και να συνεργάζονται αρμονικά μ'ένα κοινό σκοπό, τη δημιουργία ενός θεατρικού έργου;

Αφορμή για τις παραπάνω ερωτήσεις είναι η παράσταση, που παρακολούθησα από τη Θεατρική ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, με τίτλο Γκρέγκορυ, η οποία ήταν εξαιρετική και με πολλαπλά μηνύματα!!

Γραμμένο από τα ίδια παιδιά απευθύνεται σε όλους, μικρούς και μεγάλους, μια παράσταση για την σκληρότητα, τον κυνισμό και την καχυποψία γύρω μας μέσα από τα αθώα μάτια των παιδιών.

Όσον αφορά την πλοκή του το έργο μας παρουσιάζει την εξέλιξη της σχέσης ενός ζευγαριού μέσα στο χρόνο από τη στιγμή της γνωριμίας τους, τα πρώτα τους ερωτικά σκιρτήματα και τα κοινά τους όνειρα ενώ παράλληλα παρακολουθούμε το πως 10 παιδιά που μεγαλώνουν, εξελίσσονται, επηρεάζονται και συνειδητοποιούν.

Είναι δυο παράλληλες ιστορίες μ'ένα κοινό σημείο,τη φαντασία ως μέσο διαφυγής από το κατεστημένο, "από το κοινωνικά αποδεκτό".

Αλήθεια, πως βλέπουν τα παιδιά τον σκληρό κόσμο που ζούν;

Μέσα από αυτό τον κόσμο, μέσα από τις υπαρξιακές τους αναζητήσεις, μέσα από την καταπίεση και το φόβο και μέσα από αλλεπάλληλους συμβιβασμούς διαμορφώνουν το χαρακτήρα τους, επιλέγουν τις παρέες τους και οδηγούνται στην ενηλικίωση.

Η παιδική τους αθωότητα σιγά σιγά χάνεται όσο εξελίσσονται και μεγαλώνουν αν χαθεί και η φαντασία τους θα μπορούν να προχωρήσουν;

Όλα αυτά τα ερωτήματα δένουν και απαντώνται αρμονικά μέσα από την πλοκή του έργου και την εξέλιξη του, μέσα από τις 25 σκηνές με σκηνοθέτες τα ίδια τα παιδιά, στο δικό τους έργο, ένα έργο γεμάτο από συνεχείς εναλλαγές συναισθημάτων, από εικόνες που δημιουργούν τα ίδια τα παιδιά κατά τη διάρκεια του έργου.

Άραγε, πως αλλάζει ο άνθρωπος όσο μεγαλώνει;
Πόσα υπόσχεται να μην τα κάνει όταν μεγαλώσει και πως αθετεί την υποσχεσή του;

'Εχετε σκεφτεί όλοι ποιες είναι οι επιδράσεις της συμπεριφοράς σας στα παιδιά?

Αν πονάνε, αν φοβούνται περισσότερο ακούγοντας τις φωνές σας, αν γίνονται πιο εσωστρεφή νιώθοντας την ένταση που κυριαρχεί στο σπίτι...

Όλα τα παραπάνω λοιπόν, πραγματεύεται το συγκεκριμένο έργο και χάρηκα πολύ που είχε απήχηση απ' όλες τις ηλικίες και πιστεύω ότι μας προβλημάτισε όλους...

Ποτέ μην ξεχνάτε πως ήσασταν στο χτες και πως γίνατε στο σήμερα!!

Τέλος, καλό είναι να στηρίζουμε νεανικές πρωτοβουλίες και όχι να τις κατακρίνουμε ή να θέτουμε εμπόδια στην ολοκληρωσή τους!!

Οι νέοι θέλουν και μπορούν ν' αλλάξουν τον κόσμο!! Βοηθήστε τους!!

Ελπίζω να σας προβλημάτισα λίγο και να σας βρήκα ένα τρόπο για να βλέπετε τα λάθη σας και να τα διορθώνετε..

Σας χαιρετώ προσωρινά...

υγ.1.Το θέατρο οδηγεί στον εξαγνισμό της ψυχής και στην ψυχαγωγία της...

υγ.2.Μια καλή παράσταση δεν είναι απαραίτητο να τυγχάνει μεγάλη διαφήμιση!!
Διαφήμιστε την ΕΣΕΙΣ!!

υγ.3.Τα παιδιά είναι οι μεγαλύτεροι κριτές.. Μην αφήνετε αναπάντητα τα "γιατί" τους!!

υγ.4. Στηρίξτε τους νέους σε κάθε βήμα, εκείνοι έχουν τα κλειδιά της αλλαγής!!

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

«Ο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗΣ» του Μολιέρου, στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης για το καλοκαίρι του 2010

Καλησπέρα σας...

Η σημερινή ανάρτηση αφορά το θέατρο και δη τα ΔΗΠΕΘΕ που τόσο εκτιμώ και παρακολουθώ σχεδόν κάθε καλοκαίρι...

Σας το προτείνω ανεπιφύλακτα!!

"Ξεκίνησαν οι πρόβες του έργου «Ο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗΣ» του Μολιέρου, που θα παρουσιάσει το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης για το καλοκαίρι του 2010.

Η πρεμιέρα θα δοθεί στα Χανιά την Δευτέρα 28 Ιουνίου στο Θέατρο της Ανατολικής Τάφρου, ενώ με το έργο αυτό το Θέατρο Κρήτης προγραμματίζει να δώσει περί τις 60 παραστάσεις, όπου θα ενταχθεί στο επίσημο πρόγραμμα των πιο σημαντικών Φεστιβάλ, ταξιδεύοντας σε ολόκληρη την Ελλάδα και στο φιλόξενο νησί της Κύπρου.

Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση - διασκευή - σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου, σκηνικά Αντώνη Χαλκιά, κοστούμια Βάλιας Μαργαρίτη, μουσική Δημήτρη Λέκκα, χορογραφίες Κατερίνας Ανδριοπούλου και σε στίχους του Γιάννη Καλατζόπουλου.

Τους ρόλους του έργου θα ερμηνεύσουν οι ηθοποιοί : Δημήτρης Πιατάς, Τάσος Παλαντζίδης, Γιάννης Καλατζόπουλος, Ελένη Κρίτα, Τάκης Παπαματθαίου, Γιώργος Χρανιώτης, Νικολέττα Βλαβιανού, Θεοδώρα Σιάρκου, Ιωάννα Μυλωνά, Στέλλα Δρογγίτη.

Ο Γάλλος κωμωδιογράφος (1622-1673), που σε λιγότερο από είκοσι χρόνια οδήγησε το Γαλλικό θέατρο της εποχής του στην κορυφή της πυραμίδας του Ευρωπαϊκού θεάτρου, προσέφερε στις επερχόμενες γενιές έργα μοναδικά και αξεπέραστα. Προϋπόθεση για κείνον ήταν το έργο να αρέσει στο κοινό που συνήθιζε να πηγαίνει θέατρο για να διασκεδάσει, αλλά συχνά και για να εκτονωθεί από τα καθημερινά προβλήματα.

Ο Αρχοντοχωριάτης γράφτηκε το 1670 κατόπιν παραγγελίας του Λουδοβίκου ΙΔ’ και χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον συγγραφέα ως κωμωδία - μπαλέτο. Πρόκειται για ένα είδος ψυχαγωγίας που ανθούσε ιδιαίτερα στην Αυλή του Λουδοβίκου ΙΔ΄, ένα κράμα λόγου, μουσικής, τραγουδιών και χορού, στο οποίο συνήθως συμμετείχαν ο βασιλιάς και οι αυλικοί του. Σε αυτό το μιούζικαλ της εποχής του, ο Μολιέρος προχωρεί σε μια καυστική σάτιρα του νεοπλουτισμού και της αστικής τάξης που προσπαθεί να μιμηθεί την υψηλή κοινωνία, μαϊμουδίζοντας τρόπους, συνήθειες και συμπεριφορές φτάνοντας στα όρια του γελοίου. Στον Αρχοντοχωριάτη, ο σημερινός θεατής εύκολα μπορεί να αναγνωρίσει στο πρόσωπο του κυρίου Ιορδάνη πολλά ομοιότυπα της σύγχρονης κοινωνικής ζωής αλλά και να βρει αναλογίες με την εποχή μας, μέσα από την σάτιρα που παραμένει αναλλοίωτη."

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΧΑΝΙΑ: 28 ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΡΕΜΙΕΡΑ, 29 ΚΑΙ 30 ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ
ΡΕΘΥΜΝΟ: 1,2 ΚΑΙ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟ «ΕΡΩΦΙΛΗ»
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: 5,6, ΚΑΙ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟ «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ»
ΣΗΤΕΙΑ: 9 ΙΟΥΛΙΟΥ ΦΡΟΥΡΙΟ «ΚΑΖΑΡΜΑ»


Η συγκεκριμένη περιγραφή ήταν από μια ενημέρωση που έλαβα σε γνωστό διαδικτυακό τόπο και θέλω να τη μοιραστώ μαζί σας...

Πάντα να ψάχνετε να δείτε παραστάσεις γιατί σίγουρα θα σας προβληματίσουν...
Το θέατρο και δη ο πολιτισμός ακόμα και στη σημερινή εποχή έχει κάτι να μας "δώσει" και κυρίως να μας ψυχαγωγήσει ...

Σας χαιρετώ προσωρινά..

υγ. Ξεκίνησαν οι αποκαλύψεις και θα "γκρεμιστούν" πολλές απόψεις για αρκετούς "επώνυμους" πολίτες αυτής της χώρας..

υγ.2. Διαφάνεια σε ΟΛΑ και αλήθεια για ΟΛΑ γιατί πλέον δεν χωράνε δικαιολογίες...